Sunday, December 11, 2011

Balik ve Ben

Biraz garip bir baslik oldu biliyorum ama 5 saniyelik dusunme sonunda balikla aramdaki iliskiyi anlatacak baska bir baslik bulamadim, iste bu kadar cok seviyorum balik yemeyi :) sadece balik ve ben...


Bu ara yeni favorimiz isvecten gelen dondurulmus kilciksiz yarim fileto seklinde satilan somon :) Insan sevdigi yemegi de severek hazirliyor, ben baligi yaparken de yerkende cok zevk aliyorum.
Sukrediyorum ki ,Allah'tan bu kadar cok sevdigim sey, saglikli bir yemek, baska birsey olsaydi heralde baya nefis terbiyesi yapardim.Lafi uzatmadan tarifimizie gecelim, hem kolay hem leziz, yarin ki iftara gelecek arkadaslarima da, cok begendikleri icin tekrar ayni iftar sofrasini hazirlayacagim zaten. Mercimek corbasi, firinda sebzeli somon, brokoli salatasi, marul salatasi ve tatlilarimiz.Baligimizi yikayip iki yada uc parmak eninde dilimlere ayiralim. 2-3 limonu guzelce sikalim, Icine 5-6 ks. kadar zeytinyagi ilave edelim, tuzunu koyalim ve guzelce karistiralim. Eger daha yagli veya limonlu isterseniz sos miktarini zevkinize gore ayarlayin.


Teflon tepsimizin altina az zeytinyagi gezdirelim, ozerine yarim ay seklinde dogradigimiz soganlarimizi guzelce yayalim, uzerine somonlarimizi dizelim, ve sostan kasikla yavas yavas somonlarin uzerine gezdirelim, eger daha iyi sosu cekmesini isterseniz filetolari sosa daldirip cikarin veya uzerine bicakla hafif delikler acin. Her dilimin uzerine bir defne yapragi, tekrar yarim ay soganlardan ve yarim ince dilim limon koyalim.


Yaz mevsiminde isek, kabak, patlican, biber, patates, mantar, sarimsak, domates gibi tum sebzelerimizi kup kup dograyip, kalan sosu uzerine gezdirip, karistirip, baliklarimizin yanindaki bosluklara dokelim. yarim cay. br. kadar su koyup uzerini folyolayalim, 200 derecede isittigimiz firina atip yaklasik 30-40dk. pisirelim, fazla pisirip kurutmayalim, patates pistiyse hepsi pismis oluyor genelde.

Eger kis mevsiminde isek, ve bu sebeple yaz sebzelerini almiyorsak, sadece patates, mantar ve bol soganla ayni islemi yapalim. Sonra da bismillah deyip sevdiklerimizle afiyetle yiyelim :)


Annemden aldigim bu tarifi, annecigim firinda levrek icin yapiyor, harika oluyor, onda baligin karnina ve altina da patates koyuyoruz, benim gibi levrek favori baliklarinizdan biriyse, mutlaka deneyin derim.

No comments:

Post a Comment