Wednesday, October 03, 2012

Cikolatali topkekler

 Benim gibi cikolata sevdalisi arkadaslarim, oradasiniz biliyorum, eminim cikolata sevdalilari diye seslenirken, oradan bende bende diye birileri cevap veriyordur cagrima :) Oglum da kendini bosyere cikolata canavari ilan etmiyor tabii, genlerden de geciyor olsa gerek, tabii zararli sevdalardan hic de memnun degilim, ama hayati kendimize zehir edecek de degiliz degil mi arkadaslar, arada kucuk kacamaklarin kimseye zarari olmasa gerek.

Her zaman cikolatali tarifler benim ilk ilgimi ceken tariflerdir, disaridan fazla anlasilmasa da kendisine karsi ozel bir ilgim vardir, bastirilmis ve bastirilmaya devam eden duygulardan biri diyebiliriz, iste size gene cikolatali bir tarif, Lamamutfakta'nin blogunda miksersiz ve 1 yumurtali bu top kek tarifini denedim, sizlerle paylasmaya deger. En azindan acil durumda imdada yetisecek cinsten, hem kolay hem leziz, ben 2-3 kere denedim, ilk yaptigim en lezizi oldu, resimlerden de belli oluyordur zaten, simdiden afiyet olsun.
Keklerimizin tarifi soyle:

Malzemeler
Katilar: 1 3/4 kap un, 2 cay kasigi kabartma tozu, 1/2 cay kasigi karbonat, 1/2 kasik tuz, 2 kasik kakao, 3/4 kap seker, 1 kap damla cikolata, (1/4 bardak uzerine serpmek icin ayirin),

Sivilar: 1 kap sut 1/3 kap + 2 kasik yag, 1 yumurta 1 kasik vanilya ozutu (kullanmadim)

Kati malzemeleri (un, kabartma tozu, karbonat, ruz, kakao,seker, damla cikolata) genis bir kapta karistiriyoruz. Sivi malzemeleri ayri bir kapta karistirip, kuru malzemelere ekliyoruz.

Topkek kaliplarimiza paylastirip, ayiridigimiz 1/4 bardak damla cikolatayi uzerine serpiyoruz.15-20 dakika kadar pisiriyoruz, sonrada afiyetle yiyoruz..

No comments:

Post a Comment