Thursday, March 24, 2011

HAYATTAN PAYLASIMLAR...

Sizleri bu sefer sanal bir ikramla karsiliyorum, tadina bakmayi denemeyin sakin :) Sadece seyirlik... Cocuklarimla oyun hamuru oynarken yaptigim bu bir tabak meyvada baska ekleyecek kaydadeger birsey goremedim...
Sizlere Urdun yemeklerini tanitacagim demistim ama biraz daha zaman lazim, simdi tekrar tasinma telasim var, Allah'a sukur bu sefer cok kisa mesafede, sadece Amman icinde bir mekan degisikligi yapacagiz.

Zaten suan hepimiz duadayiz musluman aleminin selameti icin, yemege daha az vakit lazim... Cok kritik zamanlar, cok duaya ihtiyac var sevgili arkadaslarim, musluman kardeslerimize icten yalvararak yaptigimiz dualarimizla da destek olamiyorsak, bunun hesabi sorulur bizden de...
Sizlerle bu sefer beni cok etkileyen bir kac ayet meali paylasmak istiyorum:+

186. (Resûlüm!) Kullarım sana beni soracak olurlarsa (bilsinler ki) ben, şüphesiz onlara çok yakınım. (İsterse gönlünden geçirsin.) Bana dua edenin duâsına icâbet eder (kabul eder)im. O halde onlar da benim davetimi kabul ed(ip bana itaat et)sinler ve bana iman(da sebat) etsinler. Tâ ki bu sayede doğru yola (kurtuluşa) ulaşmış olsunlar. [bk. 25/77]

(Allah Teâlâ kullarına ilmiyle, rahmetiyle, lütuf ve ihsanıyla çok yakındır; yeter ki, kullar emirlerine itaatten uzaklaşmasın, iman ve ameline riyâ, münâfıklık ve şirk karıştırmasın, ihlaslı olsunlar. O’nun koyduğu sınırları da murâbıt olup korusunlar. [krş. 3/200] İşte kim Allah’a bağlanır, O’nun kendileri için koyduğu dînî ilkeleri muhafaza eder ve dua ile O’na sığınırsa, O da onu yüceltir ve yalnız bırakmaz. [2/153] Böylece Yaradan’ın yaratılana olan icabet vaadi gerçeklik kazanır.)


64. De ki: “Ey Ehl-i Kitab (olan yahudi ve hıristiyanlar)! Bizimle sizin aranızda eşitlik sağlayan (ortak) bir kelimeye gelin: Allah’dan başkasına kulluk etmeyelim, O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım, Allah’ın dışında birimiz diğerini rab edin(ip müşrik ol)masın.” Eğer onlar, yine yüz çevirirlerse (onlara): “Şâhit olun ki biz, gerçek müslümanlarız.” deyin.

(Bazılarını rab edinmek: Peygamberimiz’in buyurduğu gibi, Allah’ın emir ve yasakları varken, bunlara aykırı emirler veren kişinin emirlerini emir, yasaklarını yasak sayarak hükümlerini kabullenmek ve isteyerek/gönülden onlara itaat etmek, onları rab kabul etmektir.)

24. Ey iman edenler! (Peygamber,) sizi hayat verecek şeylere çağırdığı zaman, Allah’a ve Resûlü’ne uyun.(2) Bilin ki Allah, kişi ile kalbi arasına girer (sözünüzle niyetinizin aynı olup olmadığını bilir) ve siz, elbette yalnız O’nun huzurunda toplanacaksınız. Enfal suresi


No comments:

Post a Comment